미국의 모터잡지 MOTOR DAILY에서 발췌한 글을 복사 하였습니다.
요즘 새로운 프로젝트건으로 인해 무척 바쁜 날들의 연속이라 시간을 내서 자세히 번역을 하지는 못하지만, 대략 한국산 자동차가 이제 더이상 "싼 값"을 무기로 한 저질 자동차가 아니라 일제 자동차의 품질과 대동한, 더 나아가서는 더 좋은 자동차로 미국에서 평가 받고 있으며 현대 소나타의 경우 혼다 아코드나 도요타 캄리와 경쟁차종으로 그 품질면에서 절대 뒤지지 않는다는 평가를 받는 듯. 이 기사의 중점은 품질이 우수한 한국의 자동차가 일본산 자동차 시장을 급속히 잠식 하고 있듯이, 조만간 한국의 우수한 기술로 만들어진 한국산 모토바이크가 미국시장을 노크 할 날 도 멀지 않을 것이란 내용.
미국 전문기자가 작성한 내용이라 괜히 기분이 좋아 집니다..^^
사실 우리나라 자동차 참 잘 만듭니다. 눈탱이 가격 주고 외제차 타고 다니면 괜히 잘난 것 같은 성향을 한국인이라면 누구나 가지고있는게 사실이지만, 최근에 출시 되고 있는 현대차의 소나타나 신형 그랜저 같은 경우 디자인도 좋고 성능도 왠만한 외제차 못지않다는 생각. 영국에서 살았었기 대문에 외제차를 탈 수 밖에 없었고(영국에서 한국차는 비싸서 못탔음), 지금도 자동차의 고향 독일을 비롯한 유럽 여러나라에 뻔질나게 출장을 다니기 때문에 굳이 외제차에 대한 선호 거의 없는 입장에서 할 수 있는 이야기..^^)
한국에서 생산하기 때문에 훨씬 싼 가격에 각종 고급기능이 잔뜩한 국산 대형차를 살 수 있는데도 불구, 목에 힘주기 위해 비싼돈 주고 수입 중형 외제차를 탈 생각은 추호도 없지만, 외제차가 많아지다보니 중고시장에 나와 있는 외제차들 가격도 많이 다운 되었더군요. 2001년 8월식 벤츠의 하드탑 스포츠 카 SLK 320 주행거리 28,000킬로 의 무사고 중고차 가격이 3400만원 정도로 외제 중고차는 외국보다 한국에서 가격이 오히려 더 저렴한듯. 암튼, 이제는 당당히 품질로 승부할 수 있을 정도로 크게 성장한 한국산 자동차들의 약진에 힘찬 박수를 보냅니다 ^^
고성능 한국산 바이크의 출시를 기대하고 있는 미국잡지 기사를 보니 우리나라 자동차 처럼 우리나라 모토바이크도 정말 더 좋아졌으면 하는 마음 굴뚝 !!! 새로 출시될 예정인 신형 미라쥬650의 소식이 아직은 잠잠하지만 6월 중 발매되는 것은 거의 확실한 듯.
영어기사의 마지막 부분 "과연 한국산 바이크 가 품질면에서 일본산 바이크와 경쟁 할 수 있을 것인가??" 라는 반문에 "충분히 그럴 것 이라고 생각 한다"라는 미국기자의 말에서 대한민국 바이크을 나 부터 애용해야겠단 생각이 불현듯 듭니다.
Koreans Prove They Can Compete With Japanese In Automobile Market; Are Motorcycles Next? By Alex Edge About a year and a half ago, we posted a short article speculating that Korean motorcycle manufacturers would eventually start to make the same sort of attack on the motorcycle market that they have made on the U.S. car market. While we have seen relatively little evidence of this to date, we still believe that it will be coming eventually. Meanwhile, in the automotive sector, Hyundai and Kia (owned by Hyundai) continue to increase their sales at the expense of both domestic and Japanese competition. In fact, according to theautochannel.com, Hyundai sold 17% more vehicles in May 2005 than it did in May 2004, while Kia saw a 16% sales increase for those same months. These Korean companies originally lured customers mainly with ultra-low prices, but in recent years they have been able to increase the quality of their products to a near parity with competing Japanese models, while retaining their lower prices. In fact, early reviews of the 2006 Hyundai Sonata (a competitor to the Honda Accord and Toyota Camry) are overwhelmingly positive, with Edmunds.com saying "The 2006 Sonata may be the first Hyundai we can recommend without qualifiers like 'for the price'.....It may sound like blasphemy but Camry and Accord shoppers now have one more stop to make at the local auto mall before deciding on a midsize sedan." A review on cars.about.com expressed similar sentiments, saying "Although it may be hard to pass by the Honda and Toyota dealer--the Accord and Camry combined account for almost two thirds of the mid-size sedan segment--keep moving down the block; you’ll be glad you did. Especially when you drive out of the Hyundai dealership in a new Sonata with all that change jingling in your pocket." Hyundai has also opened a $1 billion manufacturing plant in Montgomery, Alabama, which it claims will provide 6,000 jobs statewide (plant employees + suppliers). The new Sonata will be produced at this plant. Will readers see the day when Motorcycle Daily recommends a Korean bike over its Japanese competitors? We think so, and we think this will be a good thing. Affordable, reliable motorcycles can only serve to pull more potential motorcyclists into dealers. In addition, if the Korean manufacturers can provide competitive machinery at lower costs, it will force the existing manufacturers to either reduce prices or increase value (ie build better bikes for the same price), which can only benefit us as consumers.
'모토사이클 보호복 > 모토사이클 이야기' 카테고리의 다른 글
BMW의 도시 독일 뮌헨 (0) | 2005.08.10 |
---|---|
골드윙에 대해서 몇가지 생각 (0) | 2005.07.25 |
여름철 라이딩과 방수장비 (0) | 2005.06.27 |
신형 국산 크루저 바이크 미라쥬 650 (0) | 2005.06.08 |
바이크와 실록의 계절 (0) | 2005.05.27 |